۱۴۰۳/۰۲/۱۱

در راستای تسریع در عملیات نهضت ملی مسکن انجام می شود؛ حمایت صندوق ملی مسکن از ساخت و ساز در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری

صندوق ملی مسکن حمایت از ساخت و ساز در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را در برنامه دارد.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با معاون وزیر و رئیس هیات مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی تصریح کرد: ارائه تضمین های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق می باشد که فرآیند  اجرایی آن در دست بررسی است.

معاون وزیر و رییس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران  هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تامین زمین جدید گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت ها بیش از چهار و نیم میلیون واحد است.

محمد آیینی افزود: 35 درصد پروانه های صادره در بافت های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و 74 درصد آن ها کمتر از 3 واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می شوند.